מדוע חשוב שלאולם האירועים שלכם יהיה רישיון עסק?

רישיון עסק הוא מסמך שמעיד על בטיחות האולם. החזקתו מוכיחה כי הוא כשיר לקיום האירוע. אנו ממליצים לבחון אותו כל פעם שאתם בודקים אולם אירועים בצפון, בחיפה או בכל אזור אחר. גם כאשר אתם בודקים גן אירועים בצפון או בחיפה, קחו בחשבון שזהו מבנה לכל דבר ועניין, ועליכם לדרוש לראות אישורי עסק לגביו. רישיונות העסק מבטיחים לכם כי הדברים הבאים מתרחשים במתחם.

הגנת אש

הגנת אש במסגרת אולמות אירועים היא תנאי בסיס לאישורכם את החגיגות שם. על פי התקנים, כל בית עסק שמעסיק עובדים, כולל אולמות אירועים – חייב שיהיה לו מערך הגנת אש מוגדר בתקן. המערך כולל מערכת הגנת אש אוטומטית המתבססת על גלאי אש ועשן אשר מדווחים לפיקוד המערכת על השריפה. האחרון מפעיל מיד ספרינקלרים או תותחי כיבוי אש לעבר מקורות השריפה. כמובן שבנוסף המקום צריך להצטייד גם במטפי כיבוי אש ובגלאי עשן עצמאיים.

אולם אירועים בצפון

בטיחות במעקות

מעקה הוא אמצעי בטיחות שכנגדו ניתן רישיון עסק. על פי חוק, יש לשים מעקה של 1.25 מ' לפחות על כל גרם מדרגות מעל 3 שלבים, כשבקו הישר בכניסות לגרם זה הגובה, ובירידה/עלייה 90 ס"מ רווח (לפחות) בין כל שלב לראש המעקה. במרפסות, ללא קשר לגובהן, חובה להציב מעקה בגובה 1.25 מ' לפחות. בכל אחד מהמעקות שמנינו אסור שיהיו שלבי רוחב שמעודדים טיפוס, ואסור שיהיה רווח תחתית-רצפה יותר מ- 10 ס"מ. יש לאולם האירועים שלכם רישיון עסק? המעקות שלו עומדים בתקן.

בטיחות בהתקני בקרה חשמליים

לשער חשמלי אסור לנוע מהר עד כדי חוסר השתלטות ידנית עליו. במקומות רבים בהם זה לא היה כך אנשים נמחצו ונחבטו קשות מהשערים החשמליים. אם עבור אולם אירועים בצפון יש רישיון עסק, משמע שכל התקן פתיחה חשמלי הותקן על פי התקן.

בטיחות בנייה

בטיחות הבנייה היא אחד הנושאים המרכזיים כשדנים על אולמות אירועים בצפון, בחיפה ובכל מקום אחר בארץ. אסור שהמבנה יהיה בנוי בשיטת פל-קל, אלא רק בטכניקות הבנייה שאושרו מאז עידן תמ"א 38 בשנים האחרונות. מאז אסונות שונים שאירעו באולמות אירועים בתחום רשלנות הבנייה – מקפידים על כך מאד בעת מתן רישיון עסק.

 

קאלה אירועים

רח' יוליוס סימון 3, חיפה
שירות לקוחות: 04-8725588
להזמנות ותיאום פגישה: 077-7298231